środa, 30 kwietnia 2014

Migawki z podróży - Szwecja | Malmö.

Dzisiaj zabieram was na południe Szwecji. Dokładniej do uroczego miasta - Malmö. Jest to port morski, leżący nad cieśniną Öresund, połączony mostem Öresundsbron/Øresundsbroen z duńską stolicą - Kopenhagą. Będąc w Malmö polecam zajrzeć do Kopenhagi (i odwrotnie). Most ma nieco ponad 42 km długości, jedzie się nim ok 40 min. Jechałam pociągiem, z przemiłą Panią, która zajęła nas rozmową. Do tego cudowne widoki :) Samo miasto również bardzo ładne. Takie 'ułożone', spacerując cały czas miałam w głowie, że to taka trochę Kopenhaga.


Dworzec Centralny - bardzo przypomina mi ten kopenhaski. Jest piękny, to ta cegła tak na mnie działa :) Chyba podoba mi się wszystko, co z cegły... Wokół mnóstwo rowerów - w końcu to Skandynawia. Rowery już chyba zawsze będą dla mnie kwintesencją tego regionu. Malmö jest jednym z najbardziej przyjaznych rowerzystom miast na świecie! Nic tylko jeździć.


Miejscowa plaża. Pogody nie było (chociaż świeciło słoneczko! co na pogodowe standardy tego wyjazdu było czymś wow), więc nie wiem, jak to wygląda z opalaniem :) Raczej na spacer, czy do biegania. Patrząc na to zdjęcie można stwierdzić, że plaża jest nieco żwirowa. Wikipedia mówi: Nazwa Malmö jest złożeniem słów malm w znaczeniu „drobne skały” lub „piasek”, „żwir” oraz högar (l.poj. hög – „kopiec”, „górka”). Malmö oznacza więc „kopce piasku”. Hmm, ta plaża chyba to potwierdza. Doskonale widać z niej znany budynek Turning Torso (190 m) i jak się właśnie dowiedziałam jest to najwyższy budynek mieszkalny (!) w Szwecji. A myślałam, że to biurowiec :) Tylko sobie wyobraźcie, jakie widoki muszą być z tych mieszkań... Aż się rozmarzyłam. Chyba zaraz sprawdzę ceny.

Miasto oferuje dużo więcej. Przejrzę zdjęcia (których niestety wtedy robiłam bardzo mało...) i może pokażę wam coś jeszcze. A może ktoś był? Co ciekawego powiecie o uroczym Malmö? Mi się podobało, ale z ukochaną Kopenhagą (tak wiem, to już nudne) nie wygrało :)

Kiss kiss,
Pauline.

3 komentarze:

  1. Jestem zakochana w Skandynawii. Marzę by zjechać ją wzdłuż i wszerz. Żyjcie marzenia. A jak nabędę porównania to napiszę, które miasto wolę:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że się nie zawiedziesz :) Skandynawia ma w sobie wszystko, co najlepsze. Czekam na Twój wyjazd!

      Usuń
  2. przepiękne krajobrazy ; )

    OdpowiedzUsuń