sobota, 15 marca 2014

To mi się podoba! #6

Hej, hej! Przyszła pora na kolejną dawkę inspiracji! Bez zbędnego gadania (a raczej pisania) od razu przejdę do konkretów:

Zacznę z tzw. grubej rury. Właśnie przeczytałam świetny tekst o inteligencji emocjonalnej i praktycznej. Znacie te pojęcia? Zapewniam, że przyda Wam się to w życiu. Motywujące  i inspirujące. Do przeczytania tutaj.


Natomiast tutaj znajdziecie bardzo interesujący wywiad przeprowadzony przez portal Life+Times o kulturze hip-hopu. Trochę o genezie, historii. Trochę o hip-hopie w czasach dzisiejszych. Nie zabrakło też tematu lansowania mody przez młodych ludzi 'siedzących' w temacie, głównie czarnoskórych. Interesujące podejście do tematu. Inspiracją tego wywiadu był film dokumentalny na ten sam temat.

Jest tu jakiś łasuch, który planuje wybrać się do Azji?? Niech koniecznie przejrzy ten wpis - 10 najciekawszych azjatyckich deserów. Przy okazji polecam blog Pojechanej, duża dawka Chin (i nie tylko) w jednym miejscu.

Look at the bright side of life! :) Prosta mantra, która stała się punktem wyjściowym rozważań tego tekstu. O tym, jak dać sobie radę z krytyką i co może zdziałać pozytywne nastawienie. Nowe (założone w styczniu) miejsce w sieci, które spodobało mi się od razu.

Paris vs New York. Jak sama nazwa wskazuje - Paryż kontra Nowy Jork. Sprawdźcie, co charakteryzuje te dwa tak samo piękne, ale zupełnie różne od siebie miasta. Urocze grafiki autorstwa Vahrama Muratya, który dzieli życie pomiędzy tymi miastami.

American roads. Jak zawsze autorka bloga Utrwalanie mnie nie zawiodła i pokazała piękne, klimatyczne zdjęcia... dróg :) UWIELBIAM patrzeć na amerykańskie drogi, każde takie zdjęcie ma w sobie to 'coś'. American roads zdecydowanie kojarzą mi się z wolnością i marzeniami. Pewnie dlatego je uwielbiam.

Zastanawialiście się kiedyś, jak Marylin Monroe, małżeństwo Kennedy, książę William i Kate czy Barack Obama wyglądaliby w tatuażach? Od stóp do głów? Cheyenne Randall stworzył serię zdjęć, na których ikony światowej kultury właśnie tak wyglądają (znajdziecie je tutaj). Najbardziej mi się spodobali Ci, których wcześniej wymieniłam. William + Kate oraz Caroline + John. F. Kennedy skradli moje serce <3

Jeśli mowa o małżeństwie Kennedy - tutaj znajdziecie poruszające zdjęcia z pogrzebu JFK. Piękne i bardzo wzruszające fotografie z 1963 roku. Przy okazji warto polecić książkę Zamach na Kennedy'ego. Przerwane milczenie autorstwa Gerald'a Blaine'a i Lisy McCubbin. Blaine przez wiele lat służył w Tajnej Służbie, więc w książce znajdują się rzetelne informacje na temat zamachu, pary prezydenckiej i Tajnej Służby. Dobrze napisana, wzruszająca, momentami wstrząsająca książką, która jest dobrą lekcją historii. Lisa McCubbin napisała także książkę we współpracy z innym agentem Tajnej Służby (Clint Hill) - Pani Kennedy i ja. C. Hill to postać wyjątkowa - był najbliżej pary prezydenckiej podczas zamachu w Dallas 22 listopada 1963 r. Drugiej pozycji jeszcze nie czytałam, ale myślę, że znając warsztat Lisy McCubbin i postać Hill'a, któremu poświęcono bardzo dużo uwagi w Zamachu... mogę Wam polecić obydwie pozycje.

A na koniec historia pewnego sukcesu. Zastanawialiście się kiedyś, jakie były początki Coca-Coli? Sprawdźcie ten tekst, a dowiecie się wszystkiego. Całkiem fajna historia :)

Dużo tego wyszło... ;) Co spodobało Wam się najbardziej? Może sami macie dla mnie coś, co mogłoby mi się spodobać?

3 komentarze:

  1. Zdjęcia z pogrzebu Kennedy'ego robią wrażenie, czuję się jakbym przeniosła się w czasie i uczestniczyła w tamtym wydarzeniu. Świetny link :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie bardzo zaciekawił tekst o inteligencji emocjonalnej : ) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super porównanie Paryża i Nowego Jorku! :))

    OdpowiedzUsuń