wtorek, 4 marca 2014

Być dobrym człowiekiem.

Moja polonistka (zapewne nie tylko ona) mawia, że w życiu chodzi o to, żeby kochać i być kochanym. Moim zdaniem chodzi też o to, żeby dawać. Można dać komuś pieniądze, ofiarować siebie albo po prostu się uśmiechnąć. Można pomóc na wiele sposobów. Na świecie jest tyle organizacji, które potrzebują wolontariuszy. Jeszcze więcej bezbronnych i bezradnych, często zostawionych na pastwę losu potrzebujących.

Dominika Kulczyk pochodzi z jednej z najbogatszych rodzin w Polsce, możliwe że z najbogatszej. Zapewne od zawsze była otoczona pieniędzmi i luksusami. Mając taki majątek (zainteresowanych odsyłam do google ;) do końca życia mogłaby leżeć i pachnieć. Ale to nie w jej stylu, nie byłaby wtedy sobą. Piszę o niej, ponieważ niedawno bliżej zapoznałam się z jej osobą (choć nie osobiście, niestety) i jestem pod wrażeniem! Wykształcona, aktywna zawodowo. Działa  w różnych organizacjach oraz we własnej fundacji Kulczyk Foundation. Jeździ po świecie z różnymi projektami, spełnia się pomagając innym. Stacja TVN w wiosennej ramówce oferuje nowy program - Efekt domina, którego Dominika jest prowadzącą. Jeździ po świecie z różnymi organizacjami i pomaga potrzebującym, poznaje innych wolontariuszy i ich historie pokazuje w programie. Napisałam, że żyje w luksusie od dawna i mogłaby już nic nie robić, a jednak ma w sobie tyle ciepła i empatii czym wręcz emanuje!! Mówi mądrze, cudownie się jej słucha. Ma w sobie taką energię, którą każdy powinien mieć.

Podałam przykład Dominiki Kulczyk, aby uświadomić, że dewiza pomagać, a nie mieć powinna przyświecać każdemu. Nieważny powinien być status majątkowy czy inne przeszkody, które z pewnością da się pokonać (bo kto jak nie ja!?). Na pewno w Waszej okolicy jest organizacja, która potrzebuje rąk do pracy albo jakiejkolwiek pomocy. Dlaczego się do niej nie zgłosić? Czas zawsze da się jakoś zorganizować. A jeśli interesuje Was 'światowa' pomoc to możecie wejść na stronę All Hands - organizacji, będącej jednym z bohaterów pierwszego odcinka Efektu domina. Emisja programu w każdą niedzielę o 11:00. Takich organizacji czy fundacji jest mnóstwo, wystarczą chęci i od razu coś się znajdzie.

Pomagając innym, pomagasz sobie. Brzmi to nieco egoistycznie, ale jest to czysta korzyść płynąca z dobroci. Za każdym razem, jak rozmawiam z kimś kto działa na korzyść innych słyszę, że może wtedy góry przenosić. Pomaganie uskrzydla i polecam to każdemu :)

2 komentarze:

  1. Uwielbiam takich ludzi, którzy niosą dobro..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chciałabym się otaczać tylko takimi! :)

      Usuń