poniedziałek, 24 lutego 2014

Ulubione TRAVEL BLOGS.

Chciałam Wam przedstawić kilka moich ulubionych blogów o tematyce podróżniczej. Czytam ich mnóstwo. Uwielbiam przeglądać zdjęcia z każdego zakątka świata i planować swój wypad w to miejsce (kiedyś tam). Uwielbiam czytać przeróżne historie - opowieści z życia codziennego mieszkańców czy przygody autorów. To wszystko sprawia, że chęć podróżowania wzrasta. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że bardzo mnie to motywuje do działania :) Chyba nie mogłabym żyć bez blogów, książek czy zwykłych relacji z podróży... Są dla mnie, jak powietrze! Przechodząc do meritum, oto lista ULUBIONYCH TRAVEL BLOGS by Pauline.

1. Adamant Wanderer. Ulę znają wszyscy. Ulę MUSZĄ znać wszyscy. Niesamowita dziewczyna, która była w każdym miejscu, które chciałabym odwiedzić :) Ale nie nie nie, nie zazdroszczę - PODZIWIAM i każdy powinien, bo Ula robi coś z niczego i pokazuje, że kasa nie jest problemem, zawsze jakoś się znajdzie. Pierwszy blog podróżniczy, w którym się zakochałam na zabój (naprawdę) i od razu zaczęłam czytać archiwum. Od tego czasu nie ma opcji, żeby umknął mi jakikolwiek wpis. Dużo fantastycznych zdjęć, tyle samo pysznego jedzenia, którego Ula jest pasjonatką. Jeśli ktoś nie zna, niech natychmiast odwiedzi. Jeśli ktoś zna, niech również odwiedzi - w końcu archiwum pełne jest perełek.

2. Where is Juli + Sam. Julia podróżująca dookoła świata poznała Sama i tak sobie razem mieszkają w Australii :) Całkiem fajna historia - mnie od razu zachęciłoby do sprawdzenia o co chodzi. Autorka wydaje się być niesamowicie ciepłą osobą, jakby miała serce na dłoni. Czytając wpisy u niej od razu odnosi się takie wrażenie. Jakby się siedziało na werandzie, popijając herbatkę i słuchając opowieści z różnych zakątków świata :) Czytam z wielką chęcią, bo australijska codzienność jest bardzo interesująca.

3. GoldenTimesNewWoman. Znaleziony niedawno, linkowałam już w To mi się podoba! #5. To chyba nie jest za bardzo znany blog, a powinien być. Zaczytuję się od kilku dni, ale dawkuję sobie emocje, żeby starczyło na jak najdłuższy okres :) Dużo odwiedzonych miejsc, przepiękne zdjęcia i teksty, które urzekają prostotą. Jeśli ktoś jest głodny historii z życia codziennego mieszkańców Boliwii albo chce zobaczyć tajemnicze uliczki Barcelony, zamglone San Francisco to jest to punkt obowiązkowy.

4. Starczewska. Wiolę też już linkowałam, o tutaj. Kolejny (chyba) mało znany blog, który jest po prostu świetny! Całe archiwum przeczytałam bodajże w dwa wieczory. Autorka mieszkała w Kopenhadze (<3), teraz można ją spotkać w Buenos Aires. Tak myślę, bo ostatnio zmienia lokalizacje bardzo często... ;) Ach ta Ameryka Południowa... Właśnie tego kontynentu ostatnio u niej najwięcej i baaardzo mi to pasuje. Jednak do duńskich wpisów wracam z nieskrywaną przyjemnością.

5. Całe życie w podróży. Kopalnia wiedzy o Europie, dosłownie. Agnieszka (autorka) podróżuje po naszym pięknym kontynencie i pokazuje, że nie potrzeba mieć fortuny, aby to robić. Często pojawiają się wpisy z jej ukochanej Portugalii, często też mój upragniony i wymarzony Londyn. Wpisów jest mnóstwo i jestem pewna, że każdy znajdzie tam coś dla siebie. Zawsze duża ilość zdjęć obrazujących codzienne życie mieszkańców poszczególnych miejsc. Do tego co jakiś czas wywiady z innymi osobami, które spełniają swoje marzenia i inspirują do działania.

Wybrałam tylko (albo aż) pięć, bo tylko one siedziały mi w głowie, kiedy tworzyłam to małe zestawienie. Nie chciałam na siłę przeszukiwać zakładek w poszukiwaniu innych, bo wtedy byłoby to trochę nieszczere. Mijałoby się to z celem, a takiego efektu bym nie chciała :)

Macie jakieś swoje ulubione travel blogs? Może ktoś z Was prowadzi takiego bloga albo ma u siebie interesujący dział podróżniczy? Dajcie znać, komputerowych podróży nigdy za dużo!

10 komentarzy:

  1. planowac tam wypad "kiedys tam" - hahaha skad ja to znam ;))

    Ule czytam regularnie, chyba od 4 lat! Juli odkrylam niedawno i tez zaglądam czesto, zafascynowala mnie jej historia i to jak daleko znalazla swoja milosc :)) pozostalych trzech nie znam, ale chyba czas sie z nimi zapoznac.

    Ania, http://taffydream.net/blog/

    OdpowiedzUsuń
  2. a co do Panama City - rowniez nie spodziewalam, ze tak mi sie spodoba :) Mialam calkiem inne wyobrazanie na temat tego panstwa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłam wlasnie do ciebie z fanpage julki:) uwielbiam jej bloga

    OdpowiedzUsuń
  4. A co do blogów to czytam jeszcze zyciejestpiekne.eu, brighthearted.blogspot.com, anothermanstenderloin.blogspot.com i www.wpzs.pl :) nie polecam czytać przed praca;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zyciejestpiekne.eu zamierzam umieścić w innym rankingu :) Nie mogę się doczekać relacji Maja z Tajlandii! Brighthearted znam, autorka pojawiła się ostatnio u mnie :) Dwa pozostałe również znam, czytam od czasu do czasu. + Dzięki za informację, jak do mnie trafiłaś! Zastanawiałam się skąd ten nagły wzrost statystyk u mnie... ;)

      Usuń
  5. Wow, bardzo dziękuję, czuję się naprawdę wyróżniona i lekko zawstydzona, że znalazłam się w towarzystwie tak wspaniałych blogów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim skromnym zdaniem wszystkie blogi w rankingu są wspaniałe i wartościowe :) Nie mogło w nim zabraknąć Twojego!

      Usuń
  6. nr 1, 2 i 5 znam i czytam, bardzo lubię, pozostałe dwa zaraz sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe zestawienie! Dzięki niemu poznałam blogi, o których jeszcze nie wiedziałam a zdecydowanie są warte odwiedzania :-) Nr 2 i 5 czytam baaardzo regularnie :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znalazłaś coś nowego :)

      Usuń