piątek, 3 stycznia 2014

Rusz się i obudź zmysły.

Zmysłów mamy 5. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie, ponieważ zawsze miałam z tym problem (serio!) ;) A czym w zasadzie jest owy zmysł? Ciocia wikipedia mówi, że jest zdolnością odbierania bodźców zewnętrznych i trudno się z nią nie zgodzić.

Wzrok, słuch, węch, smak i dotyk. Każdy z nich ma własną siłę i inaczej odbiera wspomniane wcześniej bodźce zewnętrzne. Niestety nie każdy człowiek potrafi je uaktywnić w odpowiedni sposób. Przykład? Proszę bardzo: siedzimy w domach i tracimy możliwość poczucia świeżego powietrza, obserwowania przyrody czy ludzi. Odwiedzamy fast-foody (niektórzy rzadko, ale jednak) i tracimy możliwość zasmakowania czegoś naprawdę pysznego, już nie wspominając o wartościach odżywczych etc. Można wypisać mnóstwo takich przykładów, ale najważniejsze, żeby zauważyć, że coś jest nie tak. I wtedy trzeba znaleźć rozwiązanie, jakiś złoty środek. Czy życie nie byłoby piękniejsze, gdybyśmy więcej spacerowali czy przygotowywali posiłki w domu (duża frajda!), które później można wspólnie skonsumować, ciesząc się chwilą? Odpowiedź brzmi 'tak, życie byłoby piękniejsze', więc Drogi Czytelniku dziękuję Ci, że jesteś, ale rusz się z domu, wyjdź na spacer nawet, jeśli pada (nie roztopisz się, dzisiaj sama sprawdziłam ;), zadzwoń do kogoś, a najlepiej się z kimś spotkaj. Uaktywnij siebie i swoje zmysły, a wyjdzie Ci to na dobre! Wyjdź do ludzi, a nuż spotka Cię coś naprawdę dobrego...?

Przebrnęłam przez ten wpis, uff! Pisałam go kilka dni, coś dopisywałam, coś usuwałam, dużo zmieniłam - koncepcję też. Początkowo chciałam napisać tylko o pobudzaniu zmysłów, ale puenta wyszła mi zupełnie inna. Trochę to chaotyczne, ale takie właśnie są moje myśli na poruszone tematy. Co Wy o tym myślicie? Czy Wasze zmysły są wystarczająco pobudzone i czy codzienny spacerek (w deszczu czy nie) już odhaczony? Drogi Czytelniku: zastanów się nad tym, co napisałam, napisz coś od siebie i zapraszam do wyjścia - jesienna/zimowa aura nie gryzie! :)
Miłego popołudnia, Pauline.

2 komentarze:

  1. Mnie nie trzeba zaganiać na spacer. Lubię urządzać zmysłom uczty pod wszelakimi postaciami. Świetny post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze! Mamy jedno życie i trzeba mu dostarczać samych najlepszych rzeczy :) Cieszę się, że się podobało.

      Usuń