poniedziałek, 13 stycznia 2014

Marta Owczarek, Bartłomiej Skowroński - Byle dalej.

Książki o tematyce podróżniczej to moja wielka miłość, bo przenoszą mnie w inny świat i przypominają o marzeniach. Byle dalej, w 888 dni dokoła świata. to kolejna pozycja tego gatunku, którą udało mi się 'dorwać' :) Opis znajdziecie tutaj, nie będę go powielać. Ale musicie przyznać, że historia Marty i Bartka, opisana nawet w kilku zdaniach robi wrażenie!

Książkę czyta się szybko, łatwo i przyjemnie. Do tego mnóstwo ciekawych zdjęć obrazujących wojaże autorów. Marta i Bartek odwiedzili Azję, Australię i Oceanię oraz Amerykę Południową. Przywieźli ze sobą mnóstwo wspomnień i historii, które opisali w książce... Jak kocham czytać o podróżach, tak teraz czułam się trochę przytłoczona. Wydaję mi się, że autorzy chcieli jak najwięcej opowiedzieć, niestety (według mnie) nie do końca z dobrym skutkiem. Czytając o Australii nie pamiętałam już większości rzeczy, które wydarzyły się w Indiach, czyli kilkadziesiąt stron wcześniej. Wielu interesującym historiom poświęcono kilka zdań - niestety, bo chciałoby się więcej poczytać, chociażby o odczuciach autorów. Myślę, że nie o to w tym wszystkim chodziło, wolałabym 1/3 historii mniej, ale żeby były dokładniej opowiedziane. Zamiary na pewno były dobre i można ich usprawiedliwić :) Będąc na ich miejscu też bym chciała opowiedzieć światu o wszystkim, czego doświadczyłam!

Wbrew powyższym zdaniom moja opinia nie jest negatywna, bo czas spędzony z Martą i Bartkiem uważam za całkiem wartościowy :) Książka cenna, zawiera dużo informacji, ale najlepiej ją kupić (ja wypożyczyłam), żeby po jakimś czasie mieć możliwość zajrzenia do rozdziału o Mongolii, Nowej Zelandii, Argentynie (whatever) i sprawdzenia niektórych rzeczy. Oceniam na 4/6, byłoby wyżej, gdyby część historii rozbudowano, a niektóre pominięto. A najlepiej, gdyby książka miała więcej stron, wtedy wszystko byłoby cacy ;)

Macie jakieś ulubione książki o podróżach? Podzielcie się! Z chęcią przeczytam coś nowego :)

"Wiemy, że mało jest rzeczy niemożliwych. Trochę bardziej tolerancyjnie podchodzimy do innych ludzi. Trochę lepiej widzimy i słyszymy, co dzieje się wokół nas. Trochę częściej się uśmiechamy. Trochę spokojniej reagujemy. Trochę mniej się spieszymy. I trochę mniej się ze sobą kłócimy."
fragment książki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz