wtorek, 14 stycznia 2014

Co myślę o rozwoju osobistym?

Rozwój osobisty miał być jednym ze sztandarowych tematów na c a l l m e p a u l i n e. Zamierzam rozwinąć ten dział, ponieważ trochę brakuję mi pisania o tym, że warto się starać żyć pięknie, intensywnie i w zgodzie z samym sobą.
Dlaczego chcę to robić? Co mnie w tym tak bardzo kręci?

Zawsze lubiłam nad sobą pracować. Uważam, że trzeba to robić, ponieważ to wzbogaca. Lubię sprawdzać się w nowych, często trudnych sytuacjach. Chcę robić, to co kocham, to co sprawia mi radość. Organizacja pracy to dla mnie wielka frajda. A chwila dla samej siebie jest skarbem, którego za nic w świecie bym nie oddała. Czasem lubię też się trochę mądrzyć... :) Ale zawsze z nadzieją, że wyjdzie to komuś na dobre!

Na początek warto czytać blogi rozwojowe (niedługo stworzę listę swoich ulubionych). Znajdziecie tam multum innych blogów, stron i książek na ten temat. Co wtedy? Wasza wiedza się poszerza i żyje wam się lepiej. Czy nie o to właśnie chodzi? Blogi rozwojowe mają wiele zalet, ale trzeba patrzeć na nie z umiarem. I trzeba pamiętać o własnym rozumie :) Znajdujcie takie treści i kierujcie się tylko tymi, które są dla Was odpowiednie. Nie każda rada pasuje każdemu, każdy z nas potrzebuje w życiu czegoś innego - miejcie to na uwadze, bo co za dużo, to niezdrowo...

Rozwój osobisty przede wszystkim daje efekty i świadomość dobrze wykorzystanego czasu. Ale tylko wtedy jeśli jesteśmy szczerzy wobec siebie - czego również można się nauczyć właśnie dzięki temu! Szeroko pojęty rozwój osobisty to interesujący temat z różnych względów. Dla mnie jest to, jak nauka życia. Brzmi trochę patetycznie, spokojnie, już wyjaśniam, co mam na myśli. Treści rozwojowe dają wskazówki, jak planować, organizować sobie czas/pracę, a nawet życie. Inspirują, motywują do działania. Opierają się na psychologii, czyli dziedzinie/nauce, którą moim zdaniem każdy powinien liznąć, chociaż w małym stopniu. Poszerzają horyzonty i otwierają umysł. To ostatnie zdanie jest dla mnie bardzo istotne - uwielbiam poznawać nowe rzeczy. Kiedy coś mnie zainteresuje - chłonę 'nowości', jak gąbka (szerzej o tym innym razem).

Czy widzę jakieś minusy? Hmm... No chyba nie. Jestem zwolenniczką tego typu blogów, stron, materiałów, książek, filmów etc. Namawiam każdego do sięgnięcia po takie pozycje, nawet jeśli zostanę uznana za wariatkę ;-) Należy tylko pamiętać o umiarze - zastanów się, czego Ci w życiu brakuje, czego potrzeba i szukaj odpowiednich treści!

Lubicie, czytacie różnego rodzaj treści rozwojowe? Macie swoje typy, faworyty? Z chęcią poznam coś nowego :) I przede wszystkim, co o tym wszystkim myślicie? Temat trochę kontrowersyjny, ponieważ nie raz spotkałam się z reakcją 'e tam bullshit'. Dajcie znać, co myślicie! Pozdrawiam.

4 komentarze:

  1. Może i bywa to czasami tym "bullshitem", ale takie książki, blogi dają kopa, dlatego cieszą się taką sporą popularnością. Wydaje mi się, że taka mieszanka rad, wskazówek, które dają do myślenia pozwala wyciągnąć SWOJE wnioski, które można do siebie dopasować. Chętnie poczytam więcej "rozwojowych" treści!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię czytać blogi rozwojowe, często można się tam dowiedzieć czegoś ciekawego o sobie samym :) Czekam na kolejne posty o tej tematyce!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kiedyś byłam trochę zajarana tematem, ale znam przypadki ludzi, którzy zmienili się wręcz na gorsze po dużej ilości szkoleń/warsztatów.. Teraz uważam to trochę za pranie mózgu. Oczywiście, motywacja i dążenie do sukcesu są ważne, i zgoda z sobą samym.. Ale trzeba bardzo uważać, żeby nie stracić kontaktu z rzeczywistością i nie próbować na siłę komuś coś udowodnić/wmówić.

    OdpowiedzUsuń