środa, 4 września 2013

Randy Pausch - Ostatni wykład.


RANDY PAUSCH, JEFFREY ZASLOW– OSTATNI WYKŁAD - Książka, którą chciałam przeczytać od dłuższego czasu. Jestem już po i jestem zachwycona. Wzruszona. Poruszona. Zmotywowana. Zainspirowana. Mam głowę pełną planów i pomysłów. 

Krótko, o czym jest ta książka? Pewnemu wykładowcy pozostaje kilka miesięcy życia, zostaje poproszony o wygłoszenie wykładu na swojej uczelni. Opowiada o swoim życiu, o tym jak nim pokierował, dzięki czemu mógł spełnić swoje dziecięce (nie tylko) marzenia. Pięknie opisuje miłość do ukochanej żony i uroczych dzieciaków, czytając te fragmenty trochę zmienił mi się pogląd na moją przyszłą, ewentualną rodzinę ;)

Książka jest podzielona na kilka części i podrozdziały – każdy z nich to inna historia. Według mnie każdy rozdział to lekcja życia, nawet ten który miał tylko pół strony tekstu. Niesamowite jak ten człowiek potrafił to wszystko opisać w tak przystępny sposób, a do tego przekazać mądrość.

Randy Pausch pokazuje, że nawet znalezienie się w miejscu, w którym 'nie działa' grawitacja jest w zasięgu zwykłego człowieka. Zdradzam Wam akurat tę część historii jego życia, ponieważ poprzez to uświadomiłam sobie, że każde, naprawdę KAŻDE marzenie jest w naszym zasięgu. Trzeba tylko mocno do tego dążyć, nigdy się nie poddawać i przyjmować pomoc innych, a czasem o nią prosić, jeśli jest taka potrzeba (to wszystko jest w książce!).

Polecam sięgnąć po tę pozycję. Jestem pewna, że każdy odnajdzie w niej coś, co pomoże w życiu. Mnie Randy Pausch zmobilizował do działania, upewnił w przekonaniu, że nigdy nie należy się poddawać, ale też przekazał sporo wskazówek oraz uświadomił pewne rzeczy. Siedziałam z książką w ręku z myślą „przecież to takie banalne, proste, dlaczego wcześniej sama do tego nie doszłam?”. Książkę wypożyczyłam z biblioteki, ale jestem pewna, że w końcu trafi na stałe na moją półkę i będzie mi towarzyszyć przez całe życie.

A na koniec mały bonusik: "Ostatni wykład" to opis wykładu R. Pauscha, który miał miejsce kilka lat temu na jednej z amerykańskich uczelni. Jeśli ktoś chce poznać tę historię oraz posłuchać naprawdę mądrych słów, a nie ma możliwości zajrzeć do tej książki, to niech koniecznie obejrzy poniższy wykład! :)

3 komentarze:

  1. Och, znam i czytałam!

    Zgadzam się z Tobą do reszty. Marzenia są w zasięgu naszej ręki. Jestem tego pewna, bo i codziennie to sobie udowadniam. Jeśli my siebie nie będziemy powstrzymywać, to kto może to zrobić? Nikt nie ma większej mocy i siły sprawczej nad nami niż my sami. Wystarczy się rozpędzić jak pociąg express. Kto by śmiał go zatrzymać? Ja bym się bała! Bądźmy więc pociągami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaż mnie tą książką! Chyba już wiem, co będzie moja kolejną lektura :)

    pozdrawiam,

    Ewela

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi bardzo interesująco!

    OdpowiedzUsuń